Jak ocenić jakość agencji pośrednictwa nieruchomości

Jak ocenić jakość agencji pośrednictwa nieruchomości

Z każdym rokiem rośnie w naszym kraju liczba osób, które – posiadając do sprzedaży nieruchomość – decydują się na podjęcie współpracy z agencja nieruchomości. Jest to dobra decyzja w przypadku, jeśli trafimy na agencję z prawdziwego zdarzenia, gdzie poważnie i z wielkim zaangażowanie jest traktowana taka współpraca. W ciągu ostatnich kilku lat na naszym rynku pojawiło się kilka tysięcy nowych agencji nieruchomości, jednak – jak mówi przysłowie – ilość niekoniecznie musi przejść w jakość. Są na rynku agencje, które preferują zasadę, aby mieć u siebie jak najwięcej ofert, jednak stosować zasadę: minimum kosztów, maksimum korzyści. W takiej agencji nasza nieruchomość nie doczeka się porządnej reklamy, z trudem będziemy wyszukiwali nasza ofertę na kilku zapewne portalach internetowych, Warto więc, decydując się na dana agencję, zrobić najpierw drobne rozpoznanie, na co mogą złożyć się komentarze w Internecie, opinie naszych znajomych, którzy korzystali już z danej agencji czy też sprawdzenie, jaka skuteczność prezentuje dana firma. Takim czynnikiem sprawdzającym skuteczność jest stosunek ilości nieruchomości sprzedanych w jakimś okresie czasowym do wszystkich wystawianych w tej agencji nieruchomości w tym samym okresie czasu. O jakości agencji może świadczyć też szerokość proponowanej reklamy, duża ilość portali internetowych, dobra jakość strony internetowej danej agencji nieruchomości.